Tuesday, June 21, 2016

Hva mener utlendinger om Norge og oss nordmenn? / What do foreigners think about Norway and us norwegians?

Hello! this text is extracted from a very popular forum in Norway; VG Debatt. Enjoy!


ORIGINAL ARTICLE: http://vgd.no/samfunn/religion-og-livssyn/tema/287044/tittel/hva-mener-utlendinger-om-norge-og-nordmenn

*IMPORTANT*: SOME PEOPLE REPORTED PROBLEMS WHEN READING FROM SMARTPHONES. TRY ROTATING THE SCREEN.

Please like our facebook page>  https://www.facebook.com/norwegianreading/?fref=ts

Hva mener utlendinger om Norge og oss nordmenn?

Jeg har en jobb der jeg daglig har kontakt med utlendinger.

Jeg bruker ofte å spørre dem om hva de mener om Norge og oss nordmenn.

Men jeg får egentlig aldri et ærlig svar!

De fleste vegrer seg på å svare, og kommer helst med noe slikt som; «Joda, Norge er et fint land å bo i og nordmenn er kjekke folk».


Når jeg spør dem videre om hva de mener om ymse sider ved det norske samfunnet, trekker de seg unna og har rett og slett ikke særlig lyst å svare.

I et forsøk på å få svar på mitt spørsmål, spør jeg utlendinger som er her på VGDebatt:

Hva mener dere egentlig om Norge og nordmenn?

Nå har dere muligheter anonymt å svare helt ærlig på dette spørsmålet!

SVAR (INLEGG 1007):

Beklager at jeg ikke har svart tidligere, jeg hadde tenkt å svare men var litt opptatt med en del andre ting.

Her kommer et helt ærlig svar fra meg:


Jeg beundrer den norske velferdstaten.

Norge er et fint land å bo i, det er veldig stor frihet her i landet.

Men noen ganger blir det for fritt, jeg synes friheten også bør ha sine grenser.

Negative ting som jeg kan nevne er alkoholforbruket og kroppsfikseringen blant ungdom.



What do foreigners think about Norway and us norwegians?

I have a job where I daily have contact with foreigners.

I often ask them about what they think about Norway and us norwegians.

But I really never get an honest answer!

Most are reluctant to respond, and come rather with something like; "Yeah, Norway is a good country to live in and Norwegians are nice people."

When I ask them on what they think about different aspects of the norwegian society, they pull themselves away and simply don't feel like answering.

In an attempt to get answers to my questions, I ask foreigners who are here on VGDebatt:

What do you really think about Norway and norwegians?

Now you guys have the possibility anonymously to reply completely honestly to this question!

ANSWER (POST 1007):

Sorry I have not replied earlier, I had thought about responding but was a little busy with some other things.

Here comes a completely honest answer from me:

I admire the Norwegian welfare state.

Norway is a good country to live in, there is great freedom here in the country.

But sometimes it becomes too free, I think freedom should also have its limits.

Negative things that I can mention is the alcohol consumption and the body obsession among youth.

No comments:

Post a Comment